Header Ads

iulia logo design

Blog vs. Vlog

Moda blogurilor este dusă la un alt nivel prin vlog - videoblog - formă de blog prin care bloggerul își expune ideile prin intermediul videoclipurilor, postate în general pe youtube.
Dar cum e mai bine să menții un blog? Prin forma clasică, cu articole scrise cu mai mult sau mai puțin talent sau prin metoda video, mai atractivă pentru mulți?
Fiecare formă de exprimare, în scris sau video are avantaje, dar și neajunsuri.

Un blog clasic are câteva avantaje majore:

* Este ieftin și ușor de întreținut. Tot ceea ce ai nevoie este o conexiune la internet, un calculator și multă inspirație.
* În cazul în care se strecoară o greșeală într-un post, aceasta poate fi remediată ulterior. Tot ce trebuie este un computer și o conexiune la internet.
* Un blog scris poate fi găsit mai ușor în motoarele de căutare, ajungând deci și la persoane care nu fac parte din categoria de vizitatori fideli.
* Posibilități nelimitate de monetizare, de la reclame pay-per-click, reclame directe sau programe de afiliere, până la posibilitatea de a fii plătit pentru a scrie articole pentru alții - așa numitul ghostwriting.
* Nu necesită foarte mult timp. Un articol poate fi scris și publicat în numai câteva minute, excepție făcând articolele care necesită timp pentru documentare, desigur.

Dar nu trebuie ignorate și dezavantajele acestei metode de blogging:

* Se poate întâmpla ca ideea dezvoltată de blogger să nu-și atingă scopul, tocmai pentru că diferențele într-un text ar ține de modul sau intonația în care ar trebui citit articolul.
* Lecturarea unui text necesită un efort din partea vizitatorului. Acest lucru poate fi negativ, deoarece trăim în era vitezei, oamenii sunt grăbiți și de multe ori se lasă păgubași în fața unui text lung.
* Concurența. Sunt extrem de multe bloguri, zi de zi sunt create altele noi, iar concurența devine din ce în ce mai mare.

Avantajele unui vlog sunt demne de luat în seamă:

* Este o formă flexibilă de exprimare, vloggerul având posibilitatea de a-și expune ideile atât verbal cât și prin mimică sau gesturi care să întărească cele spuse.
* Ideile expuse pot fi accentuate prin inserarea de diverse fragmente de melodii sau sunete, care fac ca materialul să fie foarte ușor acceptat de către public.
* Se poate transmite mai ușor publicului ceva din personalitatea autorului, impactul vizual fiind în avantajul autorului, iar dacă vloggerul are și un caracter fotogenic, succesul este, în mare parte, asigurat. 
* Pentru vlog, nu trebuie mari abilități de scriere. Chiar și un text ușor, simplu, dacă este intonat într-un anume fel poate valora mai mult decât un text scris.

Dezavantajele pe care le implică un vlog sunt multe și solide:

* Odată ce materialul a fost terminat și făcut public, o greșeală observată ulterior este foarte greu de corectat. Bineînțeles, se pot face adnotări, dar de exemplu, o greșeală gramaticală nu mai poate fi remediată și nici trecută cu vederea, deci necesită multă atenție realizarea unui material.
* Nu toți oamenii pot vorbi relaxați în public, la multe persoane intervenind tracul în fața unei camere de filmat.
* Este scump. Chiar dacă se pot realiza materiale cu telefonul sau camera web, acelea nu vor avea niciodată calitatea dorită, iar publicul penalizează astfel de neajunsuri. Nimeni nu își dorește să urmărească un videoclip la care sunetul sau imaginea nu se ridică cel puțin la un nivel acceptabil de calitate.
* Realizarea unui material pentru vlog necesită foarte mult timp. Datorită etapelor intermediare de editare, dar și ținând cont că de multe ori nu iese „din prima”, de la pregătirea materialului, până la momentul când poate fi prezentat publicului pot trece multe ore de muncă.
* Un material realizat nu poate fi prezentat în forma brută, ci necesită puțină post-editare, deci autorul trebuie să aibă cunoștințe în folosirea programelor de editare audio-video.

Avantaje demne de luat în seamă prezintă ambele forme de blogging, dar bineînțeles, fiecare autor alege dacă să îmbrățișeze o metodă sau alta... sau dacă să profite de avantajele mai sus prezentate și să creeze materiale atât scrise cât și exprimate prin viu grai.

Un comentariu:

Un produs Blogger.