Header Ads

iulia logo design

Cum sa gasesti sponsori pentru site-ul tau

Chiar dacă pornește, de multe ori, ca un hobby bloggingul are nevoie și de susținere materială, de aceea posesorii site-urilor sau blogurilor caută noi metode de a avea câștiguri materiale. Reclama directă este, fără îndoială, cea mai bună metodă de a monetiza un site web sau un blog.

Dar găsirea unei agenții de publicitate sau a unui sponsor nu este chiar un lucru ușor. Mai ales în cazul în care Google penalizează vânzarea link-urilor. Dar dacă „joci” după regulile impuse de Google, atunci toată lumea are de câștigat.
Pe lângă reclama propriu-zisă, trebuie și conținut de calitate, unic, relevant.

Iată câteva din cerințele pe care un blog ar trebui să le îndeplinească pentru a fi luat în seamă de agențiile de publicitate:

Popularitate: Înainte de toate, contează traficul. Atât pe blog cât și cel generat de către blog. Nu se poate spune că există un anume număr, un standard care trebuie atins. Depinde de asemena și de calitatea vizitelor, dacă vizitatorii blogului tău au găsit ceea ce căutau sau sunt doar vizite accidentale. De asemenea, nu se încadrează la trafic de calitate nici momirea vizitatorilor prin diverse titluri amăgitoare. Acei vizitatori „înșelați” nu vor mai reveni pe blog și în niciun caz nu vor accesa reclame. Deci traficul trebuie să reflecte realitatea. Se pot obține rezultate bune și cu un număr relativ scăzut de vizitatori, dacă aceia sunt fideli și găsesc că informațiile sunt corecte.
Alți factori care pot determina popularitatea site-ului cum ar fi Google PageRank sau numărul de abonați se pot realiza prin metode SEO bine executate.
Originalitate: Trebuie originalitate. Și prin asta nu ne referim doar la conținut unic. Trebuie originalitate în idei, în modul de a transmite o informație. Pentru a-ți face loc printre miile de site-uri, trebuie să ai ceva în plus, acel ceva pe care vizitatorii să nu-l găsească peste tot. Serios. Cine și-ar dori sa citească aceeași știre a zilei, de zeci de ori, doar pentru că a fost spusă în mod diferit? Subiectele tratate trebuie să fie cât mai diferite de ceea ce se găsește lejer pe alte site-uri.
Un design profesional ajută enorm: Pentru o valorificare maximă a potențialului unui site, probabil că se merită investirea unor sume de bani într-un design cu aspect profesional. În primul rând, contează mult tema aleasă. Deși sunt disponibile multe teme gratuite, acestea au deseori neajunsuri, ca orice lucru gratuit, de altfel. Nu trebuie ignorat faptul că imaginea unui produs va fi asociată cu site-urile pe care acel produs este promovat. Deci firmele iau în considerare și modul în care arată locurile în care se promovează.
Reține că nu toate șabloanele și temele sunt potrivite pentru vânzarea de publicitate directă. Temele prea încărcate sunt deseori obositoare pentru vizitatori, iar clienții doresc vizibilitate, astfel încât rezervă-le un loc bun într-o temă cât mai lejeră. Vei fi surprins de rezultatele obținute cu o temă simplistă.
Pagină pentru statistici: Este bine-venită o pagină cu detalii referitoare la numărul de vizitatori, sursele de trafic și diverse clasamente ale site-ului (Google Page Rank, Alexa, Page / Domain Authority). Astfel trezești interesul potențialilor clienți.

În timp ce unii clienți te pot contacta în urma consultării paginii de statistici, alți clienți pot fi contactați direct, de tine. În acest caz e recomandat să faci o scrisoare standard. Modele de astfel de scrisori se pot găsi lejer pe internet, dar principiul este același:
* Prezintă-te și explică repede despre ce este e-mail-ul respectiv. * Arată avantajul clientului și ce are de câștigat dacă va apela la serviciile tale. * Dă detalii despre site (trafic, abonați, subiect, publicul vizat, categoria de vârstă a vizitatorilor) * Dă detalii despre opțiunile de publicitate (locația pe site, dimensiuni bannere, cu ce alte firme colaborezi, prețul lunar).



Contactarea directă a firmelor, ca metodă de monetizare are multe avantaje, desigur, dar aduce după sine și elemente negative de care trebuie să ținem seama:

Pro

Mai mulți bani: O mare problemă în reclama directă o reprezintă intermediarii. Astfel dacă vei contacta direct firmele vei elimina o verigă din lanțul publicitar și implicit vei câștiga mai mult din vânzare.
Să presupunem că vinzi anunțuri link text printr-o anumită companie pentru suma de 15 euro lunar. Din moment ce utilizezi rețeaua companiei respective, poți pierde ușor 50% din valoare. Deci câștigul tău este înjumătățit din start. Dacă o firmă este dispusă să plătească 30 de euro pentru un link text pe site-ul tău, de ce să împarți câștigul cu altcineva?
Flexibilitate: Un mare avantaj este că vei avea mai mult control asupra anunțurilor care vor fi afișate, evitând anunțuri publicitare nerelevante sau chiar enervante pentru cititorii tăi. Anunțurile tale vor putea fi astfel în concordanță cu profilul blogului sau dispuse în poziții avantajoase pentru tine, dar și pentru vizitatorii blogului. 
Independență: Sigur, rețelele de mari de publicitate au acces la un număr mai mare de agenții de publicitate, și au mai multă credibilitate pentru a încheia contracte. Dar, dacă blogul tău îndeplinește regulile de mai sus sigur vei reuși să vinzi cu succes propriile anunțuri, fără firme intermediare.
Credibilitate: Un mare avantaj este să îți selectezi singur și cu atenție clienții. Astfel poți să prezinți reclame relevante și avantajele adevărate ale clientului. Nu mai ești nevoit să lauzi firme sau produse de calitate îndoielnică. Prezentând păreri pertinente îți crește astfel nivelul de credibilitate printre cititori, capitol foarte important pentru vizitatorii blogului tău.

Dezavantaje

Necesită mult timp: Găsirea potențialilor clienți, negocierea, perioada de așteptare între depunerea ofertei și acceptarea acesteia - toate aceste elemente necesită foarte mult timp. De asemenea, este necesar un timp și pentru facerea plăților, analizarea statisticilor, furnizarea rapoartelor. Prin medoda de contactare directă a clienților nu se realizează un câștig financiar rapid... și nici ușor.
Foarte multe condiții de îndeplinit: Vânzarea de reclamă directă nu este o modalitate ușoară de a monetiza blogul. Nu e la fel de ușor de a face bani, ca în cazul reclamelor de tip Google Adsense sau Profitshare, de exemplu. După cum puteți vedea de la secțiunea de mai jos, blogul trebuie să fie popular, cu articole informative, corecte, 100% conținut propriu, dar și cu un design cu aspect profesional, ușor de accesat și foarte bine realizat din punct de vedere tehnic.

În încheiere, fii deschis la orice ofertă de colaborare. Poți să oferi chiar o perioadă de probă gratuit. Nu te descuraja dacă unii vor refuza, fii perseverent, numai așa vei reuși. Oricum, nu ai nimic de pierdut.

Un comentariu:

  1. Bună! În cazul unui blog, eu ca blogger trebui să caut sponsorii ? Multumesc !

    RăspundețiȘtergere

Un produs Blogger.