Header Ads

iulia logo design

Buna poziționare a anunțurilor duce la eficientizarea monetizării site-ului


Poziționarea reclamelor este unul dintre cel mai important factor privind veniturile din reclame de tip AdSense, la care câștigurile sunt direct proporționale cu numărul de click-uri pe care vizitatorii le dau pe aceste bannere. 
Bineînțeles, nu doar poziționarea reclamelor făcută „ca la carte” duce la creșterea veniturilor, dar elementele tehnice asociate cu un trafic mare pe site și un conținut unic, atractiv, poate asigura un câștig financiar demn de luat în seamă.

Nu se poate spune că există un standard în maximizarea veniturilor din reclame, o rețetă magică prin care orice webmaster sau posesor de blog să câștige averi fabuloase din programele de publicitate, dar totuși sunt unele reguli în plasarea eficientă a anunțurilor.
Marea majoritate a paginilor web au la deschidere conținutul afișat parțial, utilizatorul fiind nevoit să parcurgă pagina în jos pentru restul conținutului. Această primă parte din pagină se numește generic above the fold.
Se poate întâmpla ca unii dintre vizitatori nu mai parcurgă în jos pagina respectivă, iar dacă există reclame poziționate în josul paginii, acestea nu vor fi nici vizionate, nici accesate de către respectiva categorie de vizitatori.
Este, deci, recomandat ca reclamele importante să fie amplasate în partea de sus a paginii, acea parte care se vede la deschiderea site-ului.
above the fold

Postarea anunțurilor între articole este, probabil, una dintre cele mai frecvente destinații de plasare a anunțurilor. Chiar dacă pare a fi o metodă eficientă, trebuie folosită cu moderație, căci prea multe anunțuri sau o unitate mare de anunț poate împinge conținutul celorlalte articole prea mult în josul paginii. Folosită în exces, această metodă poate fi deranjantă pentru vizitatori, dacă sunt plasate prea multe unități de anunțuri, putând astfel afecta ]n mod negativ traficul pe site.

O altă foarte bună metodă de plasare de anunțuri este în interiorul articolului. Pentru că cititorii sunt concentrați pe zona de conținut, în mod natural interacționează și cu anunțurile, iar în cazul fericit în care anunțurile sunt relevante pentru conținutul în sine, crește considerabil și probabilitatea ca vizitatorul să le acceseze.
Un alt punct de interes, în mod special la blog-uri, este în imediata apropiere a secțiunea de comentarii.
Întrucât zona de comentarii este la sfârșitul unui post o mare parte dintre cititori dvs. devin interesați de altceva, întrucât au terminat de parcurs textul articolului. Deci o reclamă relevantă le poate stârni interesul, mărind astfel probabilitatea ca acea reclamă să fie accesată.
Privind site-il în două părți (stânga-dreapta), partea dreaptă este mai eficientă pentru plasarea de anunțuri decât partea stângă a site-ului. Motivul este foarte simplu: vizitatorii sunt concentrați pe partea dreaptă pentru că acolo se află bara de defilare verticală.

Desigur,aceste sfaturi de mai sus trebuie privite la modul general, pentru că maximizarea veniturilor din reclame depinde de diverși factori: tema site-ului, cantitatea de anunțuri de pe pagină, încadrarea anunțurilor în context, mărimea bannerelor, estetica paginii, etc.

De asemenea, trebuie avut în vedere proporționalitatea casetelor de anunțuri și mare atenție ca acestea să nu-și depășească spațiul în care au fost plasate, să nu se intercaleze peste text sau peste alte elemente grafice ale paginii.

Niciun comentariu

Un produs Blogger.